Klantenservice | FAQ
Veelgestelde vragen
Betalen
Welke betaalwijzen zijn er?
Je kunt jouw bestelling in onze webshop direct veilig betalen met iDEAL, PayPal, Klarna, Maestro, American Express, Visa en Mastercard. Wij rekenen geen toeslagen voor alle betaalwijzen.
Betaal je liever bij afhalen? Kies dan afhalen, dan heb je naast de keuze om direct online te betalen ook de keuze om bij afhalen met PIN te betalen. Contant betalen is niet mogelijk.
Met welke banken kan ik online betalen?
Met iDEAL kun je veilig en vertrouwd jouw online aankopen afrekenen. Je kunt betalen met ABN, ING, Rabobank, ASN Bank, Bunq, Handelsbanken, Knab, Regiobank, SNS Bank, Revolut, Triodos of Van Lanschot.
Je rekent aan het einde van jouw bestelling snel en gemakkelijk af in de vertrouwde internet betaalomgeving van jouw eigen bank.
Hoe betaal ik met PayPal?
Je logt eenvoudig in bij PayPal en betaalt de bestelling. Daarna wordt je ter bevestiging terugverwezen naar onze webshop.
Heb je nog geen PayPal account? Bij jouw aanmelding bij Paypal kun je de gegevens van je bankrekening of creditcard registreren. Jouw bankrekening of creditcard wordt dan aan een eigen PayPal-rekening gekoppeld. Je hoeft deze gegevens daarna nooit meer in te voeren bij het verrichten van een betaling. Nadat je een betaling goedkeurt, schrijft PayPal het bedrag automatisch af van je rekeningsaldo of creditcard.
Kan ik ook achteraf betalen?
Je kunt ervoor kiezen om achteraf met Klarna te betalen. Zo betaal je jouw bestelling na ontvangst. Je krijgt van Klarna een betaalverzoek met daarin een link, gebruik alleen deze link en betaal niet rechtstreeks aan ons.
Kan ik met PIN betalen?
Tijdens het bestelproces kun je kiezen voor afhalen van jouw bestelling. Daardoor krijg je ook de optie om met PIN te betalen. Na de bestelling ontvang je van ons een bericht dat je bestelling klaar staat. Dit is in veel gevallen binnen een uur. Je kunt jouw bestelling daarna afhalen en met PIN betalen.
Het is niet mogelijk om met creditcards te betalen/pinnen bij afhalen. Je kunt wel direct online betalen met jouw creditcard.
Met welke creditcards kan ik betalen?
Je kunt jouw bestelling direct online betalen met Maestro, Visa, American Express en Mastercard. Bij afhalen kun je niet met een creditcard betalen/pinnen.
Ik woon niet in Nederland, kan ik bij jullie bestellen?
Alleen als jouw factuuradres in Nederland is kunnen we de gewenste wijnen wereldwijd verzenden, tenzij er restricties voor het versturen van alcohol gelden voor het gewenste land van verzending.
Dit kan niet via de webshop. Stuur ons een e-mail met:
- gewenste artikelen en aantallen
- factuuradres
- verzendadres
Daarna ontvang je van ons een opgave/bevestiging van de bestelling. De bestelling wordt direct verstuurd zodra wij de betaling hebben ontvangen.
Verzenden
Welke verzendkosten rekenen jullie?
Bij een orderbedrag vanaf € 75 betaal je bij ons geen bezorgkosten! Onder de € 75 rekenen wij een bijdrage van € 5,95 voor de bezorgkosten.
Welke bezorgopties hebben jullie?
Wij verzenden alle bestellingen met PostNL. Daarnaast kan het zijn dat wij jouw bestelling zelf bezorgen in de regio rond Westbroek.
Grotere bestellingen vanaf 60 flessen of meer wordt de bezorging gedaan door onze transporteur Altena Express / Transmission. Ook daarvan ontvang je een track- & tracecode zodat je weet wanneer ze langs komen voor de bezorging.
Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
Heb je op werkdagen voor 17.00 uur besteld? Dan wordt jouw bestelling dezelfde dag door PostNL bij ons opgehaald. In de meeste gevallen wordt jouw bestelling de volgende dag door PostNL bezorgd.
Door drukte bij PostNL kan het zijn dat de levering vertraging oploopt. Volg je Track & trace voor de leverdatum.
Besteld voor 17:00 uur |
Bezorgd (volgens opgave PostNL) |
Maandag |
Dinsdag |
Dinsdag |
Woensdag |
Woensdag |
Donderdag |
Donderdag |
Vrijdag |
Vrijdag |
Zaterdag |
Zaterdag |
Dinsdag |
Zondag |
Dinsdag |
Feestdagen |
Volgende werkdag verstuurd |
Kan ik mijn bestelling afhalen?
Het is mogelijk om jouw bestelling af te halen. Kies bij bij de verzendmethode voor afhalen. Na de afronding van jouw bestelling ontvang je van ons een bericht dat je bestelling klaar staat.
Adres voor ophalen:
Boonstra Wijnen
Dokter Welfferweg 11 Unit F
3615 AK Westbroek
Waarom rekenen jullie vanaf € 75 geen verzendkosten?
Door deze gestegen kosten van verpakking en verzending hebben wij minimaal € 75 omzet nodig om de gratis verzending te blijven verzorgen. Wij proberen deze drempel altijd zo laag mogelijk te houden zodat je blijft profiteren van de laagst mogelijke prijzen en verzendkosten.
Waarom rekenen € 5,95 verzendkosten onder de € 75 ?
Wij rekenen € 5,95 als bijdage in de verzendkosten. De totale verzendkosten zijn door de wettelijk verplichte 18+ leeftijdscheck veel hoger, maar die willen wij niet volledig aan je doorbelasten.
Ik heb een latere datum opgegeven maar ontvang al een verzendbevestiging. Hoe zit dat?
Op het moment dat we jouw bestelling verwerken maken wij direct een label aan. Jouw pakket wordt de werkdag voor de door jou gewenste datum door ons aan PostNL meegegeven voor de bezorging.
Bezorgtijd wordt berekend, Pakket is nog niet door PostNL ontvangen of verwerkt
Wij versturen jouw bestelling op werkdagen direct. Staat er bij jouw verzending "Pakket is nog niet door PostNL ontvangen of verwerkt"?. Dan is jouw pakket nog niet verwerkt door PostNL. Daardoor duurt de bezorging langer dan normaal. Dit kunnen wij helaas niet beïnvloeden.
Als een artikel niet op voorraad is, berichten wij jou altijd persoonlijk over de status van je bestelling. Daarvoor is het belangrijk dat wij zowel over een correct emailadres als telefoonnummer beschikken. Heb je geen bericht van ons gekregen? Dan is jouw zending op tijd vertrokken maar is de sortering bij PostNL vertraagd, hier hebben wij helaas geen invloed op.
PostNL meldt Bezorgtijd nog onbekend Pakket is nog niet door PostNL ontvangen of verwerkt
Krijg je de melding "Bezorgtijd nog onbekend - Pakket is nog niet door PostNL ontvangen of verwerkt"?
Tijdens de feestdagen "buffert" PostNL pakketten om hun netwerk niet te belasten. dat doen zij zonder overleg en onaangekondigd. Daarbij worden pakketten niet gescand in het sorteercentrum, maar tijdelijk geparkeerd. Deze pakketten worden vaak binnen 2 dagen alsnog aangeboden. Helaas hebben wij geen invloed op deze bezorging, maar hebben hierover wel contact met PostNL om de bestellingen alsnog zsm bezorgd te krijgen.
Ik heb mijn pakket niet op tijd afgehaald of geweigerd bij het pakketpunt, hoe nu verder?
Het kan natuurlijk altijd dat je even niet thuis bent op het moment van bezorgen. Na de eerste bezorgpoging gaat jouw pakket naar een PostNL-pakketpunt in de buurt. Daarvan ontvang je een melding op het e-mailadres van je bestelling en ontvang je ook een e-mail zodra je bestelling klaar ligt voor afhalen.
Je krijgt sinds 2020 geen briefje meer in de bus. Je hebt 1 week de tijd om je pakket af te halen bij het pakketpunt, daarna wordt het automatisch weer naar ons teruggestuurd.
Heb je de zending niet op tijd afgehaald of geweigerd? Dan annuleren en crediteren wij bij terugkomst de bestelling en houden wij de door ons betaalde verzendkosten voor zowel het héén als het terug sturen in van de terugbetaling.
Let op!! Vóór retourneren neem je altijd eerst contact op met onze klantenservice.
Hoe werkt het verzendproces?
Zodra jij jouw bestelling hebt geplaatst, gaan wij direct voor je aan het werk. Op werkdagen verpakken we je bestelling meteen of plannen we deze in voor tijdige verzending op de door jou gewenste datum. Is een wijn niet of beperkt voorradig? Dan nemen wij telefonisch of per e-mail contact met je op om de verwachte levertijd te bespreken. Zodra wij jouw bestelling hebben verpakt, wordt deze aan het einde van de werkdag overgedragen aan PostNL. Zij verwerken doorgaans dezelfde avond nog alle bestellingen in hun sorteercentrum, waarna je de eerste track-en-trace-meldingen van PostNL ontvangt.
Openingstijden
Wat zijn jullie openingstijden?
Onze openingstijden op reguliere werkdagen zijn als volgt:
Maandag |
10:00 tot 17:00 uur (afhalen tot 18:00 uur) |
Dinsdag |
10:00 tot 17:00 uur (afhalen tot 18:00 uur) |
Woensdag |
10:00 tot 17:00 uur (afhalen tot 18:00 uur) |
Donderdag |
10:00 tot 17:00 uur (afhalen tot 18:00 uur) |
Vrijdag |
10:00 tot 17:00 uur (afhalen tot 18:00 uur) |
Zaterdag |
gesloten |
Zondag |
gesloten |
Kan ik jullie ook telefonisch bereiken?
Wij zijn tijdens onze openingstijden van maandag tot en met vrijdag van 10:00 uur tot 17:00 uur telefonisch bereikbaar op 0346-282921.
Je kunt ook een e-mail sturen
Waar kan ik jullie bezoeken?
Ons magazijn en kantoor zijn gevestigd in Westbroek, tussen Utrecht en Hilversum. Je kunt ons van maandag tot en met vrijdag tussen 10:00 uur en 18:00 uur bezoeken.
Boonstra Wijnen
Dokter Welfferweg 11 Unit F
3615AK Westbroek
Retouren
Hoe lang is de retourtermijn?
Na ontvangst van jouw bestelling heb je 14 dagen de tijd om jouw bestelling terug te sturen.
De kosten zijn voor ons als de geleverde artikelen niet juist zijn of als de kwaliteit niet in orde is. In andere gevallen zijn de retourkosten voor jezelf.
Wanneer ontvang ik mijn geld terug?
Nadat jouw retourzending is teruggekomen in ons magazijn starten wij de terugbetalingsprocedure. Deze kan 1 a 2 dagen duren.
Krijg ik ook de verzendkosten terug?
Als je alles terugstuurt, krijg je ook de verzendkosten teruggestort. Stuur je een gedeelte van jouw bestelling terug? Dan ontvang je de verzendkosten ook naar rato terug. Dus stuur je van de 6 flessen er 3 terug? Dan krijg je de helft van de verzendkosten terug.
Wat is het adres voor het terugsturen?
Je kunt jouw bestelling terugsturen naar:
Boonstra Wijnen
Tav. Magazijn / Retouren
Dokter Welfferweg 11 Unit F
3615AK Westbroek
Hoe werkt het herroepings recht?
Als we het strikt bekijken is de bedenktermijn van 14 dagen na ontvangst van je aankopen, waarna je nog eens 14 dagen hebt om deze aankopen kosteloos te retourneren.
Je hebt dus wettelijk het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je de bestelling hebt ontvangen.
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring per e-mail op de hoogte stellen dat je de overeenkomst wilt herroepen.
Wil jij je beroepen op het herroepingsrecht? Via het Europees modelformulier voor herroeping kun je jouw herroepingsrecht aanmelden. Het formulier kun je hier downloaden. Nadat je hem hebt uitgeprint en ingevuld kun je een scan of foto naar ons mailen
Wij storten het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending, zo snel mogelijk en uiterlijk 14 dagen na ontbinding op jouw rekening. Wij mogen wel wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of jij hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Verzendkosten van de heenzending krijg je niet terug als je slechts een gedeelte van de bestelling retourneert. Zorg er dus voor dat je een verzendbewijs hebt van de retourzending.
Bij gebruikte of beschadigde producten kunnen wij kosten in rekening brengen voor de waardevermindering. Een geopende fles is niet meer verkoopbaar, waardoor de waardevermindering 100% is.
Bel ons op 0346-282921 als je hulp nodig hebt met het herroepen
Retouradres:
Boonstra Wijnen
Dokter Welfferweg 11 Unit
3615AK Westbroek
Duurzaamheid
Wat doen jullie met al het verpakkingsmateriaal?
Helaas zijn de originele verpakkingen niet sterk genoeg om wijn te versturen. Daarom moeten wij de wijn verpakken in speciale verzenddozen die de kans op breuk minimaliseren. De originele verpakkingen zamelen wij in en worden gerecycled.
Zijn de verzendverpakkingen gecertificeerd?
Ja, onze verzendverpakkingen zijn FSC gecerificeerd. FSC (Forest Stewardship Council) is het eerste internationale keurmerk met strenge eisen voor duurzaam en sociaal bosbeheer, gesteund door overheden, bedrijven en milieuorganisaties. Het kent twee niveaus, waarbij FSC 100% garandeert dat het hout volledig uit verantwoord beheerde bossen komt.
Doen jullie iets aan Co2 vermindering?
Jazeker! Ondanks onze groei hebben we onszelf een ambitieus doel gesteld. Uiterlijk 2030 willen wij ALLE bestellingen volledig uitstootvrij bezorgen of laten bezorgen. Dit doen we door te kiezen voor partners die de CO₂-uitstoot ieder jaar verder verminderen.
Vanaf januari 2022 wordt bijvoorbeeld de resterende uitstoot bij verzending door PostNL gecompenseerd. Zo garandeert PostNL een netto nul CO₂-uitstoot van deur tot deur.
Klimaatverandering leidt ertoe dat we zuiniger met energie moeten omspringen. Voor de verwarming en koeling maken wij gebruik van duurzame energietechniek in de vorm van een warmtepomp/airconditioning. Met dit systeem kunnen we niet alleen ons gehele magazijn en kantoor koelen maar ook verwarmen zonder dat wij gebruik maken van een vervuilende gasaansluiting.
18+ leeftijdscheck
Wat is de gewaarborgde werkwijze voor de 18+ leeftijdscheck?
Je vindt op deze pagina de bewaakte controlepunten die wij hebben ingesteld om te waarborgen dat er alleen alcohol wordt verkocht of afgeleverd aan kopers die 18 jaar of ouder zijn.
- Al ons werkzame personeel heeft de leeftijd van 18 jaar of ouder.
- Bij binnenkomst en bestelling zullen wij vragen naar jouw geboortedatum of dat je 18+ bent. Zodra er een door de overheid bepaald leeftijdsverificatiesysteem beschikbaar is, zullen wij dit systeem toepassen op onze website.
- Wij verkopen geen sterk alcoholische dranken via onze webshop
- Bij ieder artikel is te lezen dat wij geen alcohol verkopen onder de 18 en dat wij de leeftijd controleren bij de aflevering. In de footer op iedere pagina van onze website vind je het NIX18-logo.
- Bij het aanmaken van een verzendlabel in het systeem van onze verzendpartner wordt altijd de leeftijdscheck 18+ van PostNL toegevoegd.
- De bezorger controleert door middel van een legitimatiebewijs of iDin jouw leeftijd aan de deur. Ben je niet thuis, ben je minderjarig of kun je jezelf niet legitimeren? Dan gaat jouw bestelling naar een afhaallocatie in de buurt waar je het pakket als meerderjarige binnen 1 week alsnog kunt ophalen met een geldig legitimatiebewijs. Daarna wordt jouw bestelling naar ons retour verzonden. Pakketten die door onze eigen bezorgdienst worden bezorgd gaan retour naar ons magazijn en kunnen daar met legitimatie worden afgehaald.
- Het is niet mogelijk het pakket bij de buren af te laten leveren omdat er altijd een leeftijdscheck 18+ van de ontvanger gedaan moet worden.
- Door de keuze voor de leeftijdscheck 18+ is de kans dat dit gebeurt erg klein is. Mocht dit toch voorkomen dan zullen wij direct een melding doen en een klacht indienen bij zowel Flespakket als PostNL. Onze eigen bezorgservice zal nooit een pakket uitreiken zonder 18+ verificatie van de legitimatie.
- Blijk je minderjarig bij de bezorging? Dan betaal je altijd een bijdrage ter grootte van de verzend-, retour- en verpakkingskosten. Dit bedrag wordt ingehouden van het aan jou terug te betalen bedrag van jouw bestelling.
Heb je vragen of opmerkingen? Neem dan contact met ons op via [email protected]
VERSIE 2021.07.01
Kan ik mijn bestelling neer laten zetten als ik niet thuis ben?
Nee, dat gaat niet. Alle particuliere alcoholbestellingen worden verstuurd met 18+ leeftijdscheck. Daardoor kun je jouw bestelling alleen thuis laten bezorgen als er een meerderjarige thuis is die de bestelling in ontvangst neemt van de bezorger. Ben je niet thuis, dan gaat jouw bestelling naar een afhaalpunt waar een meerderjarige de bestelling af kan halen.
Geldt de 18+ leeftijdscheck ook voor zakelijke bestellingen?
Nee, zakelijke bestellingen worden verstuurd zonder de 18+ leeftijdscheck. Deze kun je dus ook neer laten zetten in bijvoorbeeld de schuur of bij de voordeur.
Geldt de leeftijdscheck ook voor alcoholvrije wijn?
Het kan zijn dat de alcoholvrije wijnen in jouw bestelling toch nog 0,5% alcohol bevatten. Deze zendingen wordt dan ook met 18+ check verstuurd. Alle Van Nahmen sappen, Frucht-secco's en Juicy Teas bevatten 0% alcohol. Bestellingen die uitsluitend uit deze artikelen bestaan worden zonder leeftijdscheck verstuurd.
Ik ben al veel ouder dan 18+ geldt de leeftijdscheck ook voor mij?
Volgens de alcoholwet moet bij iedere particuliere levering worden vaststgesteld dat de ontvanger bij aflevering van de wijn 18 jaar of ouder is. Daarbij zijn wij verpicht om dit vast te leggen voor het geval de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit komt controleren. Door de leeftijdscheck door de PostNL bezorger weten wij zeker dat de ontvanger 18+ is. Wij hopen dat er op termijn een eenvoudigere manier komt om dit te regelen.
Acties
Werken jullie met kortingscodes?
Nee, wij werken niet met een kortingscode. Wij kiezen ervoor om de wijnen altijd voor de scherpst mogelijke prijs aan te bieden en te versturen. Je betaalt bij ons dus nooit teveel en zo houden we de besteldrempel voor gratis verzending zo laag mogelijk.
Zijn jullie van/voor prijzen altijd echte acties?
Wij bieden alle wijnen tegen de scherpst mogelijke prijs aan. Daarbij willen wij onrealistische kortingen vermijden. Dus een aanbieding zie je als van/voor prijs. Staat deze er niet bij? Dan mag je ervan uitgaan dat jouw artikel al een scherpe prijs heeft.
Bestelproces
Kan ik het formulier met de bestelgegevens automatisch in laten vullen?
Ja dat kan met de instellingen van veel apparaten. Let wel op dat de juiste gegevens in de juiste velden terechtkomen. Zo gebeurt het regelmatig dat de woonplaats in het veld huisnummertoevoeging terecht komt.
Kan ik mijn bestelling ergens anders laten bezorgen?
Ja dat kan, bij de contactgegevens kun je een ander afleveradres invoeren door "hetzelfde als factuuradres" uit te vinken.
Moet ik een account aanmaken?
Nee, zeker niet. Je kunt ook gewoon als gast bestellen en afrekenen. Het voordeel van inloggen/account aanmaken is dat wij jouw bestelgegevens bewaren. Daardoor kun je altijd terug zien wat je in het verleden besteld hebt.
Jouw betaalgegevens worden nooit door ons bewaard of opgeslagen.
Is jullie bestelproces beveiligd?
Ja, wij hebben alles maximaal beveiligd. Zowel de webshop zelf als het bestelproces zijn beveiligd. Het betaalproces verloopt via de beveiligde omgeving van Mollie, de grootste betaalprovider van Nederland.
Kan ik een boodschap doorgeven bij de bestelling?
Jazeker, dat kan in de laatste stap van het bestelproces. Onderaan het overzicht kun je jouw opmerking of boodschap aan ons doorgeven.
Bezorging tijdens de feestdagen
Wat zijn de besteltermijnen voor de Pasen
Je kunt tot en met 29 maart 17:00 uur bestellen voor Kerst, we kunnen echter geen tijdige bezorging garanderen. Bestel dus op tijd!
Maandag 31 maart en dinsdag 1 april december zijn wij gesloten, bestellingen die worden geplaatst op 3 en 31 maart en 1 april worden op dinsdag 2 april verstuurd.
Wat zijn de besteltermijnen voor Black Friday en Cyber Monday?
Je kunt op Black Friday (vrijdag 29 november) tot 17:00 uur en op zaterdag 30 november (extra verzenddag!) tot 15:00 uur bestellen. Deze bestellingen worden diezelfde dag nog door ons verstuurd, we kunnen echter geen tijdige bezorging garanderen. Het kan dus gebeuren dat jouw bestelling langer onderweg is.
Wat zijn de besteltermijnen voor Sinterklaas?
Je kunt tot en met 4 december 17:00 uur bestellen voor Sinterklaas. Deze bestellingen worden dezelfde dag nog verstuurd, we kunnen echter geen tijdige bezorging garanderen. Bestel een paar dagen eerder als je zeker wilt zijn dat jouw bestelling op tijd geleverd wordt.
Tot wanneer kan ik bestellen voor Kerst?
Wij zijn op 24, 25 en 26 december gesloten. Tot en met 23 december 17:00 uur blijven wij jouw bestelling direct verzenden, echter is het door grote drukte te verwachten dat de bezorging langer in beslag kan nemen. Bestel dus tijdig en houd rekening met een paar dagen extra bezorgtijd!
Wat zijn de besteltermijnen voor Kerst?
Je kunt tot en met 23 december 17:00 uur bestellen voor Kerst. Deze bestellingen worden dezelfde dag nog verstuurd, we kunnen echter geen tijdige bezorging garanderen. Bestel dus op tijd!
Dinsdag 24, woensdag 25 en donderdag 26 december zijn wij gesloten, bestellingen die worden geplaatst op 24, 25 en 26 december worden op vrijdag 27 december verstuurd.
Wat zijn de besteltermijnen voor Oud en Nieuw?
Je kunt tot en met 30 december 17:00 uur bestellen voor Oud en Nieuw. Deze bestellingen worden die dag nog verstuurd, we kunnen echter geen tijdige bezorging garanderen. Bestel dus op tijd!
Op 31 december en 1 januari zijn wij gesloten. Bestellingen die op deze dagen worden geplaatst, worden op 2 januari verstuurd.
Kan ik mijn bestelling afhalen?
Jazeker! We zijn van maandag tot en met vrijdag geopend van 9:00 uur tot 18:00 uur.
Gewijzigde openingstijden tijdens de feestdagen
- op dinsdag 5 december sluiten wij om 15:00 uur.
- op maandag 25 en dinsdag 26 december zijn wij gesloten
- op maandag 1 januari zijn wij gesloten
Je kunt jouw bestelling afhalen nadat je van ons per e-mail of telefonisch bericht hebt gekregen dat jouw bestelling klaar staat. Het afhaaladres is Boonstra Wijnen, Dokter Welfferweg 11F, 3615AK Westbroek.
Wat zijn de besteltermijnen voor koningsdag?
Je kunt tot en met 25 april 17:00 uur bestellen voor levering vóór koningsdag. Deze bestellingen worden dezelfde dag nog verstuurd.
Donderdag 27 april zijn wij gesloten, bestellingen die worden geplaatst op deze dag worden op vrijdag 28 april verstuurd.